FAQ - Veel gestelde vragen
Op deze pagina beantwoorden wij de meest gestelde vragen die wij ontvangen.
Staat uw vraag er toch niet tussen? U kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen, u krijgt dan zo spoedig mogelijk een antwoord op uw vraag.
Kan ik de auto ook door jullie laten ophalen?
Een uniek aspect van AUSA Detailing Limburg is onze haal- en brengservice. Binnen de regio Maastricht zijn wij momenteel de enige partij die dit aanbiedt. De haal- en brengservice biedt u gemak en ontzorging. Wij halen de auto bij u thuis of op het werk op, en brengen deze naderhand weer terug naar de oorspronkelijke ophaallocatie. Dit is inbegrepen bij al onze prijzen, mits de auto binnen de omgeving Maastricht staat. Uw auto zal gedurende de rit altijd voorzichtig bestuurd worden. Let er wel op dat het team van AUSA Detailing Limburg niet aansprakelijk is voor schadegevallen ten oorzaak van de tegenpartij(en). Voor meer informatie hier over verwijzen wij u naar onze voorwaarden.
Welke producten gebruiken jullie?
Voor een optimale en veilige (krasvrije) reiniging van uw auto, gebruiken wij uitsluitend producten die specifiek ontwikkeld zijn voor en door de auto-detailing industrie. Dus nooit algemene schoonmaakmiddelen voor huis- tuin- en keukengebruik. Binnen het aanbod veilige producten kiezen wij altijd voor producten van de hoogste kwaliteit. Dit zijn producten van o.a. de merken ValetPro, Stjärnagloss, P&S, Monello, Turtle Wax Hybrid Solutions, Systeem-123, Koch Chemie, Meguiar's, etc.
Wat valt er precies onder een 'exterieur reiniging'?
Een exterieur reiniging bestaat uit het verwijderen van het stof, vet, zand, remstof, insecten, en andere aangekoekte vervuiling van al het plaatwerk, de bumpers, tussenin de logo's/emblemen en de grille, van de velgen, van de wang van de banden, en van de ruiten. Dit wordt allemaal gedaan met gebruik van veilige en hoogwaardige producten om waskrasjes tegen te gaan. Hier kunnen in overleg nog extra elementen aan toegevoegd worden, of juist weggelaten worden.
Wat valt er precies onder een 'interieur reiniging'?
Een interieur reiniging bestaat uit het reinigen van de plaatselijke vlekken/verontreinigingen in alle soorten bekleding en op de harde materialen, dus in de stoffen/lederen stoelen, op het stuur, op de armsteunen, op het dashboard, etc. Door deze behandeling worden (een deel van) de nare geurtjes uit de auto verwijderd, en wordt het leder/kunststof weer helemaal mat, niet langer plakkerig en 100% hygiënisch. Hier kunnen in overleg nog extra elementen aan toegevoegd worden, of juist weggelaten worden. Ook een intensieve geurverwijdering van bijvoorbeeld dier en/of tabakgeuren is mogelijk, doormiddel van een ozonbehandeling.
Hoeveel bedragen de voorrijkosten?
Wij hanteren geen voorrijkosten binnen de regio/omgeving Maastricht. Hierbuiten bedragen de kosten voor de haal- en brengservice 35 eurocent per gereden kilometer, afhankelijk van de afstand tot Maastricht zoals aangegeven wordt door Google Maps. De exacte prijs wordt altijd vermeld op de offerte en de factuur die u van ons ontvangt. De afbakening van 'regio/omgeving Maastricht' is altijd ter besluit van het team van AUSA Detailing Limburg.
Ik wil iets aan mijn auto gedaan hebben dat niet op jullie prijslijst staat. Is dit mogelijk?
Op aanvraag kunnen wij voor u wellicht nog meer verzorgen dan alleen hetgeen wat op de prijslijst staat. Neem in dat geval even contact met ons op, om de mogelijkheden te bespreken.
Kunnen jullie ook (lak)schade herstellen?
Helaas behoort dit uitdrukkelijk niet tot de mogelijkheden. Wij herstellen geen enkele vorm van permanente (lak)schade die niet doormiddel van wassen/schoonmaken te verwijderen is. Dit geldt in het bijzonder voor steenslag. Weest u zich ervan bewust dat het reinigen van een oppervlak met reeds aanwezige schade, de schade extra zichtbaar kan maken/kan laten doen opvallen. Dat geldt hoofdzakelijk voor het exterieur, maar ook voor het interieur.
Weest u zich er ook van bewust dat wij het polijsten van een auto kunnen weigeren, o.a. wanneer wij d.m.v. onze lakdiktemeter constateren dat de blanke laklaag te dun is om veilig te kunnen polijsten. Het ''doorbranden'' van de blanke lak is namelijk zeer kwalijk voor de bescherming en levensduur van de lak.
Welke resultaten kan ik verwachten van een polijstbeurt?
Wij voeren het polijsten van de auto uit met als doel: een grote, zeer zichtbare verbetering in zowel de glans als puurheid van de kleur van de lak. Het doet de auto zichtbaar frisser en levendiger ogen, vooral wanneer er ook een coating wordt aangebracht. Wij streven bij een polijstbeurt dan ook naar een 'zeer zichtbare verbetering'. Feedback van onze klanten benadrukt keer op keer de zeer zichtbare verbetering. Wij zijn echter geen gecertificeerde experts op het gebied van autolak en kunnen de lak niet op een extreem niveau verfijnen. Dat is een werk dat, indien gewenst, zal moeten worden uitbesteed aan spuiterijen en gecertificeerde lakexperts.
Weest u zich ervan bewust dat wij het polijsten van een auto kunnen weigeren, o.a. wanneer wij d.m.v. onze lakdiktemeter constateren dat de blanke laklaag te dun is om veilig te kunnen polijsten. Het ''doorbranden'' van de blanke lak is namelijk zeer kwalijk voor de bescherming en levensduur van de lak.
Kan ik de auto ook zelf bij jullie langsbrengen voor een detail?
Het is ook mogelijk om de auto zelf langs te brengen bij ons. De auto dient na afloop dan wel weer op eigen gelegenheid opgehaald te worden. De locatie waar de auto gebracht dient te worden, bevindt zich in de omgeving Heugem - Maastricht.
Ik heb een offerte aangevraagd. Waarom is de prijs nu anders dan de prijs die op de site staat?
Een auto detailen is, in tegenstelling tot een conventionele wasstraat, in 100% van de gevallen maatwerk. Waar een wasstraat elke auto op dezelfde manier behandelt, inspecteren wij de auto uitvoerig alvorens wij beginnen aan onze doelegrichte detailbehandeling. Daar komen ook dynamische en wisselende prijzen bij kijken, afhankelijk van de staat van de auto. Wij gaan bij onze indicatieprijzen uit van een middelgrote auto met een middelmatige vervuiling. Een grotere auto of een zwaardere vervuiling leidt vaak tot een langere arbeidstijd, een hoger verbruik van onze producten en meer slijtage aan onze apparatuur. Dit kan dan weer leiden tot een andere, en soms hogere prijsopgaaf.
Hoe lang blijft mijn offerte geldig?
Een offerte blijft altijd voor 14 dagen geldig ná het moment van versturen naar het door u opgegeven e-mailadres.